מאז שנת 1986  בתאריך 28.10 אחת לשנתיים, בדיוק של שעון שוויצרי, כנסיית הדורמיציון לובשת חג. במועד זה מוענק פרס הר ציון לאנשים שתרמו לקידום סובלנות והבנה בין יהודים, נוצרים ומוסלמים בארץ הקודש. הקרן המעניקה את הפרס הוקמה על ידי כומר שוייצרי, בן לאב נוצרי ואם יהודייה שהחליט לתרום את כל הונה של משפחתו לטובת קידום הבנה ודיאלוג בין הדתות. בועדת הפרס יושבים נוצרים, מוסלמים ויהודים, והם קובעים מידי שנתיים איזו אישיות או ארגון יקבלו הפרס.

השנה קיבל את הפרס הסופר עמוס עוז. הסופר קיבל את הפרס כאות הוקרה לרומן שלו “הבשורה על פי יהודה” שיצא לאור ב-2014. על פי ועדת הפרס “הרומן מעלה שאלות חברתיות, דתיות וקיומיות חשובות – על מלחמה ושלום בארץ הקודש, על ישוע ויהודה, על חזיונות פוליטיים מנוגדים ועל אשמה, אהבה, ייאוש ותקווה. (…) עוז שופך אור חדש על הדמויות של ישוע ויהודה ועל היחסים בין היהדות לנצרות. הרומן מהווה מעורר ספרותי מעניין לדיאלוג היהודי-נוצרי. הפרס השנה מדגיש את תפקידה המובהק של האמנות, ובייחוד של הספרות, בדיאלוג בין שלוש הדתות הגדולות שרואות באברהם דמות מייסדת”.

בטקס נאמו שגריר גרמניה בישראל, פרופ’ ורינה לנסן, יו”ר ועדת הפרס, ועמוס עוז, מקבל הפרס. את הטקס ליוותה מקהלת הנוער של ימק”א בשירה, והאח סימון בעוגב. צפו בטקס: