• מתנדבת חלון להר ציון מסיעת לקבוצות

ביום ראשון שבו חל חג השבועות היהודי נחגג גם חג הפנטקוסט (שבועות הקתולי). בהר ציון לתאריך זה היתה משמעות מיוחדת. על פי הסטטוס קוו בחדר הסעודה האחרונה הקתולים מקיימים תפילה בחדר הסעודה האחרונה ביום ראשון של החג. השנה, במקביל, התקיימה הילולת דוד המלך היהודית בקבר דוד שנמצא באותו מתחם. גם למקום עצמו יש משמעות מיוחדת. חג השבועות היהודי נחשב כיום לידתו ופטירתו של דוד המלך, ואלפים מגיעים לפקוד את המתחם במהלך החג. חלקם אף שוהים במתחם לאורך כל ימי החג באוהלים. חלקם הולכים דרך ארוכה ברגל על מנת להתפלל סמוך לציון הקבר. בחג הפנטקוסט הנוצרי מציינים את ירידת רוח הקודש על שליחיו של ישו, אירוע המסמל את לידת הכנסייה הנוצרית. על פי המסורת הנוצרית ירידת רוח הקודש התרחשה בחדר הסעודה האחרונה. 

כמידי שנה היינו שם, מתנדבי חלון להר ציון, על מנת לסייע למשטרה לשמור על הסדר וההבנה בין הקהילות. 

התהלוכה הקתולית, בראשות הקוסטוס, שומר המקומות הקדושים ומלווה על ידי הקווסים, שומרי הראש המסורתיים הגיעה בשעת אחר הצהריים לחדר הסעודה האחרונה. יחד איתה הגיעו כמה מאות מאמינים נוצריים לתפילה המיוחדת של החג. במהלך התפילה נפתח עבור המתפללים חדר מיוחד – חדר ירידת רוח הקודש על השליחים, שנפתח רק פעם בשנה. 

התפילה הנוצרית במקביל לחג היהודי הביאה איתה גם מתחים בין הקהילות השונות. למרגלות הכניסה לחדר הסעודה האחרונה עמדו אנשים בודדים ונשאו שלטים במחאה על התפילה הנוצרית במהלך החג היהודי. בניגוד למתח  ששרר במקום בשנים קודמות המחאה הפעם היתה מכובדת ושקטה. שני המפגינים שנותרו במקום ניהלו שיחות עם מתנדבי חלון להר ציון על משמעות התפילה והביעו את הכאב שנגרם להם כתוצאה מתפילה נוצרית מעל קבר דוד בחג השבועות.