מיכאל זיו קנת

סימני דרך – לאורך כל המסלול מלווה אותי סטיקרים שהודבקו שם על ידי עוברי אורך, שעברו שם לפני ובחרו להשאיר חותם או תווית למי שיגיע אחריהם. אם עד היציאה משער ציון לכיוון הר ציון שולטות מדבקות פוליטיות “מי ששולט על ההר, שולט על הארץ” שרוצות להעביר מסר. בהר המדבקות מראות את המאבק על מי נראה ונוכח. להסתיר כיתוב בערבית, לסמן בעלות על בניינים, והניסיון להסיר אותם. על הדלת של המנזר הפרנציסקני חצי מדבקה – ראייה על הניסיון להסירה. לאורך כל השביל מהר ציון למעלה ציון – המעקה עטוף במדבקות נגד נישואים חד מיניים. על כל שלט – חלקי מדבקות.

20150921_124448

נקודות התבודדות ומנוחה – בין כל התיירים יש מי מחפש טיפת שלווה. במעיין שמתחת למערה של בועז יושב לו ברסלב אחד. המעיל שלו תלוי על עץ סמוך, והוא יושב ובוהה לעבר האופק. בישיבת המקובלים יושב לבדו ולומד חכם, מתעמק ומשתדל, כאשר מידי פעם מפריעים לו נערים שבאים לחפש תשובות לשאלות על הלכה ולקבל ברכה. הסיור המשטרתי של ההר, שוטר ומג”בניק צעיר, קבעו את בסיסם בקפטריה של הדורמציון. בין קריאה לסיור, הם יושבים לנוח על כסאות הפלסטיק מתחת לשמשיות. בגן היווני, צמוד לשביל לקבר דוד, יושבים קבוצה של חוזרים בתשובה מישיבת התפוצות – חלקם מכינים סנדוויץ’ אחרים מגלגלים סיגרייה – יושבים, מדברים וצוחקים לפני זמן השיעור הבא.

 

שיפוצים – ייתכן שזה לא משהו חדש, אבל: הסמינר היווני אורתודוקסי עורך שיפוץ בחלקו הדרומי. כמו כן, הדורמציון עושה שיפוץ קל בצריח הדרומי.

שיחות מעניינות:

המזכירה של האוניברסיטה האמריקאית – רוב התלמידים שמגיעים לאוניברסיטה הם נוצרים אוונגליים, אבל יש גם אחרים ואפילו אדוונטיסטים. התלמידים נשארים רוב הזמן במתחם, לתקופת הסמסטר המקוצר. המצב הביטחוני הנוכחי לא מפריע לה או לתלמידים ששם. אבל הם קיבלו הרבה טלפונים מודאגים מהורים של תלמידים, ומתעניינים לסמסטרים הבאים. הם עצמם מרגישים שזה נראה יותר גרוע ממה שזה באמת, והם לא מודאגים.

השומר בחדר הסעודה האחרונה – ממה שהוא שמע ממדריכי טיולים, המתחם הוא לא באמת מתחם של הסעודה האחרונה, אלא הוא מעין גל-עד שהקימו הצלבנים על כנייסה ביזנטית. הרבה מדריכי תיירים לא מגבלים את זה לתיירים שהם מביאים. בעיקר לא לרוסיים, סינים והאפריקאיים.