אברהם יוסקוביץ

הגעתי בשעות אחר הצהריים לקבר דוד המלך. בעזרת הגברים פועלת במרץ משמרת תהילים. בכל שלוש שעות מתחלפת משמרת, וכל משמרת קוראת את כל ספר תהילים ברצף בתוך שלוש שעות. הקריאה מלוות בריקודים, שירים וכלי נגינה. החזן המוביל את קריאת התהילים “חמוש” במגבר ומיקרופון. קוראי התהילים מזמנים את האורחים והמבקרים בקבר דוד להצטרף אליהם ולשמוח איתם. חלק מקבוצות המבקרים במקום מאוד מתרגשות מהמאורע ומצטרפות בשמחה לחגיגה. אנשים אחרים מבוישים ונבוכים יותר ומסתפקים בצילום.

שמתי לב לתייר קוריאני שכנראה מאוד אהב את הניגון, כשראיתי אותו שוב ברחבה שמחוץ לקבר דוד שמעתי אותו מפזם לעצמו את הניגון ששמע.

בתוך קבר דוד תפסתי שיחה עם אדם חרדי משכונת בית ישראל, אשר מגיע בקביעות למשמרת התהילים: הוא סיפר לי שהדגש שלו הוא פחות על אמירת תהלים, ויותר לחפש יהודים כדי “להכיר ליהודים את עצמם”. לטענתו, בכל קבוצה יש יהודי שלא מכיר את עצמו. הוא מזמין אנשים להניח תפילין ולהתחבר ליהדות שלהם.

הוא הראה לי סרטונים שצילם, איך הוא “דג” יהודי מתוך קבוצה, מניח לו תפילין, ועוזר לו להכיר את היהדות. לטענתו בכל קבוצה יש מישהו שסבתא שלו היתה יהודיה. “אין לך מושג כמה יהודים גילו פה במקום הזה שהם יהודים”.

בנוסף הוא נתן לי את מספר הטלפון של “קול הלשון”  שבו ניתן לשמוע קריאת תהילים כל הזמן (טלפון: 0732951555) ויש גם שידור חי (036171001).

מידי יום בקבר דוד יש משמרות קבועות, כמובן כל מי שרוצה מוזמן להצטרף. המשמרות הן מחצות הלילה ועד תשע בערב שלמחרת, שלש שעות לכל משמרת. האנשים שמשתתפים במשמרות התהילים באים מזרמים שונים, ושותפים להן מגוון רחב של אנשים.