נעה ישראלי ומירב הורוביץ

עם המעבר לשעון חורף החושך יורד מוקדם על הר ציון. יצאנו בשעות בין הערביים לסיור על ההר והצטרפנו לאלכס, מפקד נקודת המשטרה החדשה בהר ציון לסיור משטרתי שגרתי.

הסיור הוביל אותנו למרגלות הקולג’ האמריקאי, שם ניתן לראות את שרידי תעלת הקשר  ששימשה גישה להר ציון לחיילי צה”ל מיד לאחר מלחמת העצמאות. שרידי התעלה ההיסטורית היום נראים מוזנחים ועזובים.

20150916_154443

20150916_154505

לקראת סוף היום, ממש לפני סיום המשמרת של אלכס התקבלה בתחנת המשטרה קריאה מחדר הסעודה האחרונה.

קבוצה של כ 400 איש, דוברי ספרדית אוונגלים הגיעה לשם עם רמקולים וקיימו טקס ותפילה. המאבטח של משרד הדתות, סלמון, הזעיק את אלכס לאירוע. אלכס הביא לכך שהקבוצה תוציא את הרמקולים אך הם המשיכו להתפלל עוד כחצי שעה. בשלב כלשהו אלכס הזעיק את עאטף השוטר הקהילתי לטפל במשבר.

מורי הדרך של הקבוצה התעקשו שהמבקרים לא עורכים מיסה אלא מקיימים תפילה שמותרת להם, במהלכה הם חילקו יין למתפללים, ואילו המאבטח טען שמדובר בטקס שאסור להם לקיים. המאבטח לא היה רהוט כל כך והתקשה להסביר מה הבעיה למול מורי הדרך הנחרצים של הקבוצה וניכר היה שהוא היה מאוד לחוץ וחסר אונים.

בסופו של דבר הקבוצה התפללה בציבור אך בשקט ואחרי כ 45 דקות הם סיימו ויצאו. עאטף הודיע למורי הדרך שהוא יבדוק מול משרד הפנים ומשרד התיירות האם האירוע אסור או מותר. אנחנו נותרנו עם רושם שאף אחד לא מכיר לעומק את הסטטוס קוו ולא יודע מה מותר ומה אסור לעשות.

20151101_170552