סנאא, מורה לטכנולוגיה בחטיבת ביניים בואדי ג’וז היא צאצאית גאה של משפחת דג’אני. מזה זמן רב היא עוקבת אחר הנעשה בבית הקברות המשפחתי הסמוך לקבר דוד. מתגייסת ומגייסת את משפחתה למבצעי ניקיון ועושה מאמצים להלחם בהזנחה של המקום. 

בבוקר חורפי נפגשנו, סנאא יחד עם נדיה ורוואן – שלוש נשים נמרצות, מבנות הדג’אנים, יחד עם שניים ממתנדבי “חלון להר ציון” על מנת למפות את בית הקברות, לרשום, לצלם ולתעד מי קבור היכן. מטרתינו הראשית היא להביא לידיעת הציבור את הסיפורים ההיסטוריים של הנכבדים הקבורים בבית הקברות, אשר ביניהם אישים ירושלמים נכבדים רבים. על הדרך פגשנו גם כמה מהשכנים – גבאי בית הכנסת הספרדי ורבנים ותלמידים מישיבת התפוצות ששאלו, התעניינו והביעו את הערכתם לעבודת השימור והתחזוקה של בית הקברות. 

במהלך אותו בוקר למדנו על כמה מהאישים הירושלמים הנכבדים הקבורים במקום, ביניהם עורך הדין חסן צדקי דג’אני, חבר מועצת העיר ירושלים, פעיל פוליטי במפלגת ההגנה הלאומית, ונרצח על ידי יריביו ממשפחת חוסייני. כמו כן, איתרנו את קברו של עארף באשה דג’אני אשר היה מותצרף (מושל באימפריה העות’מאנית) של תימן וסביבותיה, יו”ר הקורנגרס הפלסטיני הראשון וראש עיריית ירושלים. ביתו, לאביבה טהבוב, קבורה אף היא בבית הקברות, לא רחוק מבעלה עבד-אל קאדר טהבוב שהיה סוחר ממולח אך נפטר בגיל צעיר. 

המשיכו לעקוב אחרינו. בקרוב נעלה לאתר מאמר מקיף יותר על בית הקברות של משפחת דג’אני ועל הנקברים בו.